6 grudnia 2016

Nauka języka nigdy nie była tak prosta!


Wiem, że to nie czas na postanowienia noworoczne, ale ja zmieniam siebie 365 dni w roku. Wiecie na co wpadłam teraz? Pomyślałam, że mogłabym się nauczyć nowego języka. Moja uczelnia co prawda mi to umożliwia w formie e-learningu, ale dla mnie to mało przemawiająca metoda. To znaczy nie mówię, że jest ona zła, ale po prostu dla mnie osobiście nie odpowiednia. Pamiętam jak w podstawówce uczyłam się słówek z języka angielskiego za pomocą fiszek. Na jeden stronie pisało się słowo po polsku, a na drugiej - po angielsku. To świetna, a przede wszystkim skuteczna metoda, choć niewątpliwie bardzo pracochłonna. Jakiś czas temu wpadłam na stronę wkarteczkach.pl i wiecie co tam znalazłam? FISZKI! Przygotowane już karteczki ze zdaniami w języku polskim i w obcym - wybranym przez nas spośród czterech. Nie ukrywam, że bardzo mnie to ucieszyło i postanowiłam nauczyć się języka hiszpańskiego, zaś dla swojej młodszej siostry wybrałam język angielski, który przyda jej się do podszkolenia zdań w języku angielskim do egzaminu, który ją niedługo czeka na zakończenie gimnazjum. Dziś opowiemy Wam o tym co znajdziemy na stronie wkarteczkach.pl, a w szczególności o zawartości tajemniczych pudełeczek z naszego zdjęcia.  


Każdy z czterech języków podzielono na poziomy zaawansowania. A z kolei każdy poziom złożony jest z kilku części, które zawierają odmienne zagadnienia tematyczne i przede wszystkim różne stopnie trudności. Dzięki temu przykładowo jeśli dopiero zaczynamy przygodę z językiem (tak jak ja z językiem hiszpańskim) będziemy wiedzieli, że nie damy sobie rady wybierając słownictwo dla średnio zaawansowanych, ale za to mamy jasną informację, że musimy wybrać pudełko ze słownictwem dla początkujących zaczynając najlepiej od części pierwszej. 


Pudełka są jasno opisane - rzecz jasna w języku polskim. Wiemy na podstawie opisów jakiego języka się uczymy, na jakim poziomie, ale przede wszystkim widzimy czego się nauczymy korzystając z zasobów fiszek wkarteczkach.pl. Dostrzeżemy także jakie zagadnienia są opisane na fiszkach oraz przy okazji mamy szansę poznać flagę kraju, w którym powstał dany język i jest najczęściej używany jako język urzędowy. Przyznajcie sami, że opakowanie fiszek wygląda bardzo kolorowo i z pewnością zachęca do otworzenia go - nawet tych leniuchów i mniej chętnych do nauki! Po otworzeniu pudełka widzimy wszystko co wchodzi w skład zestawu, czyli: etui, smycz, płytę CD, 4 przegródki, 1000 karteczek i rzecz jasna pudełko, w którym będziemy mogli trzymać nasze fiszki. 

 

Jak sami widzicie samo przechowywanie fiszek jest nadzwyczaj wygodne. Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, że nasze fiszki możemy posegregować partiami. To znaczy jeśli przykładowo - zupełnie hipotetycznie, uczymy się 20 karteczek jednego dnia, możemy te karteczki oddzielić od reszty zakładką "uczę się". Dzięki temu będziemy wiedzieć czego już się nauczyliśmy, a czego właśnie się uczymy. Do tego wyraźnie widzimy, od których fiszek następnym razem zacząć naukę. To świetne udogodnienie! Poza tym są jeszcze trzy inne zakładki, które umożliwiają zarówno sprawną, ale przede wszystkim poukładaną naukę, podczas której nie mamy prawa się zgubić. 


Nasze fiszki to papierowe karteczki, na których umieszczone są zdania w obcym języku. Czcionka jest bardzo wygodna w czytaniu, napisana czarnym kolorem. Słowo, które jest najważniejszą częścią zdania pogrubione, a samo zdanie, którego mamy się uczyć jest umieszczone w ramce. Zwróćmy uwagę na to, że nic tu nie jest przypadkowe! Dzięki podkreśleniu słowa, które mamy przyswoić i skonstruowaniu z nim zdania o wiele łatwiej się go nauczymy. Spróbujcie sami! Napiszcie na kartce słowo, a na drugiej karteczce zdanie z wyróżnionym (tym samym co na pierwszej kartce) słowem umieszczone w ramce. Porównajcie sobie, która karteczka bardziej zapadnie Wam w pamięci. Jesteśmy wręcz pewni, że ta druga! Dlaczego? Bo jest dla nas przyjemniejsza w odbiorze, a dla nas liczy się efekt pierwszego wrażenia! Do tego pozostałe elementy działają na naszą pamięć, więc kojarzymy tę całą otoczkę, a w rezultacie i to czego się właśnie uczymy - słowo. 


W pudełku umieszczono także kilkanaście pustych karteczek, na których możemy sobie zapisywać różne rzeczy. Przykładowo mogą to być słowa, z którymi mamy problem lub słowa, które gdzieś usłyszeliśmy, a nie mamy ich jeszcze w swoim zestawie fiszek. Mogą one służyć jako nasz mały, podręczny notatnik, a dzięki temu, że mamy do zestawu dołączone etui zarówno dodatkowe karteczki, jak i same fiszki możemy mieć zawsze przy sobie! W autobusie, w tramwaju czy nawet w piórniku czy torebce. W każdym momencie, gdy mamy wolny czas możemy zajrzeć do fiszek i uczyć się słówek i zdań w wybranym przez nas języku.  


Ja już zaczynając swoją przygodę z nauką języka obcego wiedziałam, że fiszki to bardzo skuteczna metoda! Więc odbierając od kuriera karton z fiszkami wkarteczkach.pl wiedziałam, że moja nauka z nimi naprawdę przyniesie efekty. Oczywiście nie mogło być inaczej! Dzisiaj znam już kilka, a może i kilkanaście słów w języku hiszpańskim i czuję się dumna sama z siebie. Dumna, że mi się udało, że w końcu mogłam osiągnąć swój cel. Osiągnęłam ten cel dzięki sprawnej i przede wszystkim świadomej nauce z fiszkami, które ułatwiały mi naukę, a przede wszystkim nie musiałam tracić czasu na ich przygotowanie, gdyż są one już gotowe do nauki już od chwili zakupienia pudełka. Dodatkowo na płycie CD nagrane są wypowiedzi, dzięki którym uczymy się nie tylko samych słówek i zdań, ale przede wszystkim ich wypowiadania, aby rozumieć je nie tylko na piśmie, ale także i ze słuchu. Nie ma lepszej metody na nauczenie się języka! Co prawda nie powiem Wam ile zajęła mi nauka, bo u Was może być zupełnie inaczej. Każdy z nas uczy się we własnym tempie i na miarę swoich możliwości - również i czasowych. Powiem Wam, że zestaw, który oddałam siostrze bardzo jej się przydał. Dzięki niemu w wolnej chwili może powtarzać sobie zdania i słowa w języku, którego aktualnie uczy się w szkole. Uwierzcie mi, że jeśli nie macie jeszcze pomysłu na prezent dla nastolatki lub nastolatka, najlepsze co możecie im kupić to fiszki w obcym języku! Może na początku tego nie zaakceptują lub będą się przeciwstawiać, ale w przyszłości z pewnością podziękują Wam za to, że wpajaliście w nich chęć do nauki obcego języka - to inwestycja w przyszłość, a wiedzy nikt im nie zabierze! Dodatkowo fiszki wkarteczkach.pl są obecnie dostępne w świątecznych promocjach, dzięki którym wybrane egzemplarze są tańsze nawet o 20 złotych. Warto, warto się nauczyć czegoś nowego i pochwalić się chociażby przed znajomymi znajomością postępowego języka lub też poprawą w języku, którego wcześniej się uczyliśmy!  


6 komentarzy :

  1. Świetny pomysł na naukę języka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię uczyć się języków 🙁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z fiszkami w karteczkach na pewno polubisz! :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Takiego sposobu nie da się nie lubić! Fiszki to bardzo szybka, przyjazna i przede wszystkim skuteczna metoda na naukę języka obcego :)

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka