8 lipca 2016

Prezent dla Niego DIY


Szóstego lipca mój brat obchodził swoje 24 urodziny. Z tej okazji postanowiłam sprawić mu coś drobnego, skromnego - bo studenckie fundusze nie pozwalają na szaleństwa, a jednocześnie coś przygotowanego własnoręcznie. Dość popularnym określeniem na tego typu wytwory jest słowo - DIY. Jeśli macie ochotę, to zapraszamy Was na krótki, ale z pewnością prosty i zrozumiały dla każdego poradnik jak przygotować Prezent dla Niego DIY.


Do stworzenia naszego wyjątkowego prezentu potrzebne nam będą

  • nożyczki
  • dwustronna taśma piankowa (może być też zwykła)
  • dwie świeczki (z cyframi odpowiadającymi wiekowi solenizanta, w tym przypadku są to 2 i 4)
  • dwie białe serwetki pod tort - ważne, aby były one po prostu ładne, pełnią one tylko albo i aż funkcję ozdobną (jedna musi być większa, druga znacznie mniejsza)
  • dwie tekturowe podkładki odpowiadające rozmiarom białym serwetkom - choć lepiej jak będą ciut większe (ja zrobiłam je sama wycinając okręgi z kartonowych pudełek)
  • tasiemka, kokardka lub inna tego typu ozdoba, do obwiązania puszek
  • 7 puszek piwa, 4 puszki Energy Drink (W naszym przypadku są to napoje eGoo, które nie zawierają cukrów, chemicznych ulepszaczy, a mimo to w smaku są naprawdę dobre - szczególnie te o smaku grejpfrutowym. Napoje te są pozbawione wszystkich szkodliwych substancji, a ich receptura została oparta na naturalnych składnikach, których zadaniem jest dodanie energii każdemu, kto tylko potrzebuje odrobiny dawki pozytywnego "kopa". Przyznam, że pierwszy raz miałam okazję wypróbować taki smaczny napój, który nie zaszkodzi mojemu zdrowiu, a na pewno skutecznie sprawdzi się w wzmocnieniu organizmu za sprawą pochodzących z natury składników).


 Kiedy to wszystko mamy już pod ręką możemy w końcu zabrać się do dzieła. Serwetki przyklejamy dwustronną taśmą do tekturowych podkładek, tak aby stanowiły nieodłączną całość. 


Następnie korzystamy z przed chwilą przygotowanej największej podstawki, która będzie podstawą naszego tortu. Na niej układamy 7 puszek dowolnego piwa - ważne, aby przed przyklejeniem puszek najpierw je rozłożyć i dokładnie zobaczyć gdzie mają stać, aby nasza piramida nie rozpadła się. Kiedy mamy już wizualnie przygotowaną podstawę naszego tortu możemy zacząć przyklejać puszki dwustronną taśmą do podstawy. Jest to trochę pracochłonne, ale z pewnością każdy bez problemu się z tym zadaniem upora.


Po przyklejeniu wszystkich puszek musimy na ich górze (najlepiej na krawędziach) umieścić kawałki taśmy, na które przykleimy do podstawy kolejną podkładkę, tym razem tą mniejszą. 


Na mniejszej podkładce rozłożymy 4 puszki energy drinków, które również jak poprzednio najlepiej sobie już ułożyć, a dopiero potem brać się za sklejanie ich z podkładką. Kiedy już to zrobimy zabieramy się za klejenie. Taśma dwustronna to najlepszy pomocnik w tym zadaniu! 



Tak wygląda nasza piramida - tort z puszek piwa oraz energy drinków. Ale... czegoś tu brakuje! Korzystamy z przygotowanej tasiemki - ja użyłam koronki, którą zamawiałam dość dawno temu z Aliexpress. Jest dość szeroka i świetnie poradziła sobie ze związaniem puszek, a do tego kokardka, którą z niej zrobiłam prezentuję się uroczo. Koronką obwiązałam puszki zarówno na dole jak i na górze, co sprawiło, że mój tort zyskał świetnego wyglądu. 

Dodatkowo na samej górze tortu, na dwóch wybranych puszkach przyklejam kawałki taśmy, na których utrzymają się dwie świeczki, tak aby mój tort jeszcze bardziej przypominał prawdziwy tort. 


 Kiedy już skończyliśmy naszą pracę należy poszukać dość wysokiego i wytrzymałego kartonu, który utrzyma spory nacisk puszek. Wbrew pozorom razem są one bardzo ciężkie! Ja w jego wnętrzu umieściłam także folię bąbelkową, która ochroniła tort podczas podróży. Oczywiście karton zapakowałam także w ozdobny papier, a na wierzchu przykleiłam kartkę z życzeniami. Brat był bardzo zadowolony, bo kto by nie był? Taki prezent jest na pewno przydatny i... hmmm... praktyczny! A z pewnością się nie zmarnuję w rękach dorosłego (+18 oczywiście) mężczyzny! A Wam jak podoba się pomysł na taki prezent? Dajcie znać w komentarzach. 

2 komentarze :

  1. Mam już pomysł na prezent na 25 urodziny brata :)
    Coś w tym stylu jest najlepsze. Prostota, kreatywność i oryginalność w jednym. Pamiętam jak dałem znajomej bilet do SPA w Kinder Niespodziance, nigdy nie zapomni tego prezentu.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka