28 lipca 2016

Babka czekoladowa w kolorowej foremce


Pamiętacie jak mówiłam Wam o moim postanowieniu wstrzymania się od jedzenia słodyczy? Pewnie większość z Was tak, szkoda tylko, że ja już o tym dawno zapomniałam. Wyszło mi to z głowy, bo obok czekoladowej babki w przepięknej foremce od papilart.pl nie da się przejść obojętnie! A więc takim sposobem moje postanowienie poszło w zapomnienie, ale ja mogłam wraz ze swoimi najbliższymi cieszyć się domowymi wypiekami, które nie tylko kusiły swoim zapachem, ale także smakiem oraz znakomicie prezentowały się w kolorowych foremkach.


Do wypieku babki czekoladowej użyliśmy foremek, które trafiły do nas wprost od papilart.pl - sklepu, w którym znajdziemy przeróżne cudeńka sprawiające, że każdy wypiek będzie przede wszystkim cieszył oko potencjalnego smakosza. W naszym zestawie znalazły się cztery foremki: trzy w białe kropeczki (żółta, czerwona i zielona) oraz jedna w abstrakcyjne wzory (biała z elementami złota). Wszystkie wyglądają pięknie, prawda? Sami przyznajcie, że takie foremki od razu zwracają uwagę na wypiek. A z pewnością jeszcze bardziej kuszą do wypróbowania przygotowanej własnoręcznie babki. 


Oczywiście foremki nie służą nam tylko jako ozdoba. Śmiało można ich użyć do samego pieczenia babki w piekarniku. My tak zrobiliśmy i z foremką nic się nie stało, poza tym, że lekko zmieniła kolor w środku. Dlatego też ze względów wizualnych lepiej babkę upiec w zwykłej foremce, a następnie przełożyć ją do pięknej, kolorowej foremki, aby móc cieszyć się nieskazitelnym wyglądem papierowej foremki. 


Nasza czekoladowa babka, to bardzo prosty, a przede wszystkim szybki w przygotowaniu pomysł na słodką przekąskę. Jako, że uwielbiamy czekoladę, to babka powstała właśnie na bazie smaku czekolady, ale tym razem poszłam trochę na łatwiznę - użyłam gotowego ciasta do wypieku babeczek. Z tym, że zamiast przekładać przygotowane ciasto do papilotek, wyłożyłam ciasto do dwóch foremek. 

Z szafki nieopodal wyjęliśmy dużą miskę i zaczęliśmy tworzyć naszą słodycz! Do gotowego ciasta wystarczy dołożyć 10 łyżek mleka, 8 łyżek oleju oraz 2 jajka. Dodatkowo też do środka włożyłam kawałki czekolady - aby wzmocnić smak babki. Wszystko razem wymieszaliśmy - łyżką, nie mikserem! Wtedy babka wychodzi bardziej puszysta, miękka i delikatna. Potem przygotowaliśmy piekarnik włączając go na 180 stopni i zaczęliśmy przekładać ciasto do foremek. Po skończeniu włożyliśmy foremki do piekarnika i pozostało nam czekać około 20 minut na efekt naszej pracy. Z pewnością był nie tylko smakowity, ale także już na sam widok babek w kolorowej foremce ciekła nie jednemu naszemu domownikowi ślinka!  

 

Kolorowe foremki od papilart.pl, w które włożyliśmy nasze wypieki prezentowały się świetnie. Przyznajcie sami, że takich słodkości nie pozostawilibyście samotnie na stole. Nic dziwnego! Bo same foremki wyglądają tak uroczo, że są świetną (a przede wszystkim bardzo praktyczną) ozdobą babek i innych wypieków. Przygotowana przez nas czekoladowa babka w mgnienia oka zniknęła z talerza. W końcu nie zawsze nadarza się taka okazja, że babki wkładamy do tak pięknych foremek - ale od jakiegoś czasu to się już zmieniło! Odkąd pod ręką mamy tak śliczne foremki, to one zdobią nasze wypieki za każdym razem, gdy upieczemy coś w kuchni. Jesteśmy bardzo zadowoleni z foremek, bo są one dość grube, nie rwą się od razu, a przede wszystkim włożone w nie babki naprawdę świetnie wyglądają. My jesteśmy pod wrażeniem tak uroczo wyglądających foremek i na pewno wyposażymy się w inne wzory i kolory. Przyznam szczerze, że jako kobieta jestem cichą fanką foremek w  kropeczki, zaś Krzyśkowi bardziej spodobała się ta w abstrakcyjny wzór. A Wam który wzór spodobał się najbardziej? Jesteśmy bardzo ciekawi!   

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka